به گزارش شهرآرانیوز، در سالهای اخیر، تئاتر مشهد از یک جریان محدود هنری به پدیدهای پویا و مردمی در عرصه فرهنگ شهری تبدیل شده است. رشد سالنهای تخصصی، گسترش گروههای نمایشی جوان، استقبال روزافزون تماشاگران و حضور کارگردانان صاحبسبک، چهرهای تازه به تئاتر این شهر بخشیده است.
در حالی که تئاتر مشهد در سالهای اخیر رونق تازهای را تجربه کرده است، تازهترین گزارش سایت «گیشات»، مرجع رسمی بلیتفروشی و پایش دادههای تئاتر در مشهد، نشان میدهد نمایش «دریاچه قو» به کارگردانی مهسا غفوریان با ۱۳ هزار و ۵۹۷ مخاطب، پربینندهترین اثر نمایشی مشهد در ششماهه نخست سال جاری بوده است. این آمار، تصویری روشن از وضعیت استقبال تماشاگران و گرایشهای هنری شهر در نیمه نخست امسال ارائه میدهد.
در رده دوم فهرست پرمخاطبترین آثار، نمایش «یوتانازی» به کارگردانی محسن رحیمیون با ۵ هزار و ۶۰۷ تماشاگر قرار گرفته و پس از آن، «سندیکای گدایان» به کارگردانی کیوان صباغ با ۵ هزار و ۵۳ مخاطب، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. این سه اثر در کنار هم بخش عمدهای از فروش بلیت و حجم مخاطبان تئاتر مشهد را در نیمسال نخست سال تشکیل دادهاند.
بر اساس دادههای منتشرشده، دیگر آثار برتر این فهرست، «زهرماری» به کارگردانی سعید توکلی با ۳ هزار و ۲ مخاطب، «آرکتایپ» به کارگردانی مصطفی نصیری با ۲ هزار و ۲۲۵ مخاطب، «اتاق ۱۲۱۶» به کارگردانی مرتضی ملتجی با ۲ هزار و ۸ مخاطب، «بلوف زودرس» به کارگردانی عرفان شیرنگی با هزار و ۸۹۲ مخاطب، «اکوئوس» به کارگردانی حمیدرضا آزادفر با هزار و ۴۰۳ مخاطب، «سندروم پای بیقرار» به کارگردانی عبدالله برجسته با هزار و ۲۴۹ مخاطب، و درنهایت «روال عادی» به کارگردانی مسعود قربانی با هزار و ۸۸ مخاطب هستند.
این آمار علاوه بر معرفی آثار موفق از منظر جذب مخاطب، تصویری دقیق از ذائقه فرهنگی شهروندان مشهد در حوزه تئاتر به دست میدهد.